Ambiciózní plán Fatry – investice do nové válcovny by měla přinést obrat přes pět miliard korun

Společnost Fatra hodlá těžit z inovací a využít potenciál moderních technologií. Proto investuje do nové válcovny 1,4 miliardy korun. Tento krok přinese přes 100 nových pracovních míst a má významně navýšit tržby společnosti. Obrat by se měl přehoupnout přes 5 miliard korun. Nová válcovna bude v plném provozu od listopadu 2019 a je největší investicí v novodobé historii společnosti.

„Během let 2015 a 2016 jsme úspěšně prošli náročným procesem EIA, který posuzoval vliv nové investice na životní prostředí. V současné době již probíhá první fáze výstavby,“ informuje Pavel Čechmánek, generální ředitel společnosti Fatra. A jak dodává, tak je pro Fatru vztah k okolí jednou z priorit: „Jsme tady doma, sami v Napajedlích a okolí žijeme, žijí tu i naši zaměstnanci. Proto se chceme k okolí chovat co nejlépe.“

Nová válcovna nabídne přes 100 míst

S investicí do nové válcovny je spojen také vznik nových pracovních míst. „Na naše nové kolegy se těšíme, čeká na ně zbrusu nové pracovní prostředí plné moderních technologií. Fatra je tu tradičním výrobcem, zaměstnáváme celé generace rodin z okolí. Stojíme o dlouhodobé vztahy s našimi zaměstnanci, takže jim chceme nabídnout také náležité pracovní podmínky,“ uvádí Pavel Čechmánek. Fatra má zájem o dělnické, ale i specializované inženýrské profese. „Pracovat v nové válcovně bude výhodou i pro samotné zaměstnance – získají tu nové zkušenosti a vyzkouší si práci s nejmodernějšími technologiemi. Z hlediska jejich vlastního rozvoje je to přínos. Benefitem bude určitě i úplně nové pracoviště. O válcovnu se už zajímají noví uchazeči o práci, pracovní pohovory jsou v plném proudu, ale volná místa stále jsou,“ doplňuje Čechmánek.

Čtvrtá průmyslová revoluce startuje ve Fatře

Fatra zároveň vstupuje do nové éry tzv. Průmyslu 4.0, kterým se označuje čtvrtá průmyslová revoluce. Nová válcovna totiž počítá se zavedením nejmodernějších výrobních postupů, jako je automatizace, propojování IT systémů, řízení spotřeb energií nebo preventivní údržba. Jen tak může Fatra udržet konkurenceschopnost na trhu a být atraktivním zaměstnavatelem.

„Neponecháváme nic náhodě. Chceme být lídrem v regionu, což znamená neustálý rozvoj. Hlavním produktem nové válcovny budou úspěšné podlahoviny a hydroizolační fólie. Ty se mimochodem testují v extrémních podmínkách Antarktidy,” představuje strategii Dušan Uher, obchodní ředitel společnosti Fatra. A dodává, že jde o jeden z nejvýznamnějších modernizačních projektů Fatry. Veškeré technologie nové válcovny přiveze přes 150 kamionů. Komplex nejmodernějšího vybavení přitom zahrnuje válcovací a laminační linku, převíjecí a balící linky, energetické a logistické zázemí a úsek pro recyklaci.

Produkty Fatry najdeme od Wimbledonu až po Antarktidu

Kde se produkty z Fatry uplatní? Doslova globálně! Hydroizolační fólie Fatrafol se úspěšně vyvážejí do celého světa. Lze je najít i na tak významných místech, jako například Wimbledonský stadion, olympijský stadion v Londýně nebo na pražském Tančícím domě. Hydroizolační fólie Fatrafol prochází testy v reálných podmínkách. „Nyní probíhají testy na Antarktidě, kde jsou fólie vystaveny extrémním teplotám, zvýšenému UV záření a větru s částicemi ledu o rychlosti až 150 km/hod,“ doplňuje detaily testování produkce Dušan Uher. Fatra je zároveň jedním z významných dodavatelů nábytkářské firmy IKEA. „Partnerství s IKEA je pro nás pochopitelně velmi zajímavé, protože jde o globálního hráče. Využíváme vzájemného souladu v otázkách moderních technologií a chytrých řešení, která mají lidem zjednodušit život. A hlavně nám i IKEA jde o ekologické dopady produkce. Takže je samozřejmostí recyklace a výroba produktů z takto zpracovaných materiálů. Sami ale nezůstáváme pozadu a proaktivně exportujeme“, uzavírá Čechmánek.

O společnosti Fatra

Historie společnosti Fatra sahá do roku 1935. V současnosti je členem koncernu AGROFERT. Společnost provozuje moderní technologie na zpracování plastů ve výrobních závodech v Napajedlích a Chropyni. Dlouhodobě patří mezi významné evropské zpracovatele plastů. Celkem zaměstnává 1 300 zaměstnanců. V roce 2016 dosáhly tržby společnosti za výrobky a služby výše 3,7 mld. Kč a více než dvě třetiny produkce směřovaly na zahraniční trhy. Fatra je známá také jako výrobce legendárních nafukovacích hraček s designem autorské dvojice Niklová – Klug.