Společnost Fatra se oficiální cestou rozhodla podpořit iniciativu NELEŽ, která vystupuje proti šíření dezinformací v online reklamě.
Hlavním cílem je odstřihnout dezinformační a manipulativní weby od peněz z reklamní inzerce a zaměřit se na média, která pracují profesionálně, objektivně a s relevantními informacemi.
Spolek vytvořili profesionálové z oboru komunikace, médií, práce s daty a kreativního průmyslu. NELEŽ vyzývá inzerenty, aby chránili dobrou pověst svých značek tím, že zamezí jejich spojování s dezinformačními weby, které často nevědomky financují svými reklamními rozpočty. Zjednodušeně řečeno, jde o zastavení placené internetové reklamy na nevhodných webech, které šíří nepravdivé informace (fake news, hoaxy a konspirační teorie).
Při zařazování webů do seznamu „dezinformátorů“ využívá asociace tří různých profesionálních mechanik, pohledů na škodlivost daného média.
Fatra se tak začlenila mezi zodpovědné zadavatele reklamy, kteří se rozhodli hrát fair play v online reklamě. Spolek NELEŽ podporují značky jako AirBank, McDonald‘s, Kofola, EY, Datart a mnoho dalších. Tímto krokem se naše společnost hlásí ke společenské odpovědnosti i v této oblasti, protože nám záleží na světě kolem nás.